субота, 28. мај 2016.

Zasto

Zasto
Rec u naslovu je mozda najbolji ili najadekvatniji  izraz na bilo kom jeziku,a ima veoma siroku lepezu odgovora.
Svaki clan bilo koje zajednice,ili ajmo na normalnom da ne kazem prostom recju,svako ko se rodi ima pravo da koristi sve blagodeti ovog drustva(mada nisam uvek siguran koje su to blagodeti)…ovo spominjem jer neki nam nametaju da ne mozemo u EU bez njihovog pasosa,toboz oni su lepsi,pametniji,zgodniji a nama je uvek bitna cinjenica “imaju vise para”.
Da ne bi rasirio temu I otisao u nedogled danas maja 2016,a bogami I pre 20 godina a kako stavri stoje I posle 20 godina,uvek ista tema u zemlji Srbiji,ZASTO.
Da  ne bi sam sebi sada u 47 –oj  godini postavljao ovako pitanje,uzeo sam neke stvari kako kaze nas narod u svoje ruke.idemo…
Da razjasnimo odmah na startu svi mi znamo da se u Srbiji lose zivi ,juce,danas I sutra a verujem I prekosutra,I naksutra I nakkk dalje neznam te komparacije ,u sustini nije bitno..
Iscitao tj,informaticki iskoristio blagodet Interneta I saznao mnogo ili malo,ali za mene dosta.
1.U Srbiji para nema,idemo dalje
2.Preko ne cvetaju ruze svaki dan ali kad procvetaju onda kao ove nase kod nas divlje racvaju se u nedogled.
3.Shvatio ako ja nista ne ucinim za sebe,ko ce….
4.Od nekud je trebalo krenuti I krenulo je
Poslednjih nekoliko godina citam o Norveskoj,mada licno nije mi bilo ni jasno ni bitno koja je to drzava samo da mi bude boleje..e tu je ta danasnja zackoljica..

Tek kada sam krenuo na prekvalifikaciju za MS,shavtio sam da nepostoje nikakve razlike,koje se kod nas itekao osecaju.
Ja koji da budemo odmah jasni nisam nikad bio odlican ucenik,ali sam uvek nesto ceprakao,pa tako zavrsio I Visu skolu,I fakultet I ostrucio se na Defektoloskom,I dosao na neko solidno radon mesto,a sada idem na prekvalifikaciju.
Nije bilo lako progutati da ce sada tamo neki koji toboz iman manje skole od mene meni biti professor I ocenjvati me,pa u grupi ima na s raznih od gimnazijalaca koji su juce zavrsili,I stomaoloskih sestara koje su posao izgubile posle 20 godina staza,I ja pomislio em bicu najstariji,a nisam..sve bi bilo u redu da nisam sam sbe skoro ubedio I das am najpametniji (DMAH DA KAZEM NISAM,ALI ME JE SISTEM UBEDJIVAO DA JESAM).
Odlicno za pocetak,vezba svi smo jednaki,to je itekao korisna vezba I obavezna lekcija ko zeli da ode u inostranstvo a to je da umisljas kako su sbvi jednaki a nisu,ali sun a boljem putu..
I tako ja koji je kordinator prakticne nastave(nije bitno sta radim,vec na kom random mestu sam)…krenem na ovu prekvalifikaciju I ide mi za sada super…..
E sada Zasto,pa jednostavno sa 47 godina,ocekivati da cu na nekoj gradjevini raditi ,a ni toga vise nema,da do penzije kao neki gastarbajteri crncim visr nrgo ovde I onda dodjem 10 dana dodteram Mercedes ili ko zna sta I  onda sam na lecenju kompleksa.NE.
Nisam ni kasno ni rano shvatio da se neke stvari moraju same uraditi ali se mora imati I srece.o zdravlju necu da govorim jer se to podrazumeva…
Moj klasican primer,supruga super zna engleski,ima HU tj. Eu  pasos,professor informatike,radi I sutra da se pojavi u bilo kojoj EU zemlji I za pocetak da prihvati bilo koji posao ima stalni boravak,a I ja kao njen suprug,ali ona nece..i sta sad..da ja nju osudjujem,da budemo jasni u pocetku I jesam,a onda sam se malo okrenuo sebi pa rekao
Ima ona HU,mozes I ti,nauci madjarski I na osnovu nje predaj I imas I ti HU drzavljanstvo,I kada ti se ide idi niko te ne zadrzava..a gde  I sta raditi..
Onda sedim I ucim madjarski naucim dosta,(da li sma predao ili ne necu ovde napisati procenicete sami).
Odlazak preko je cilj,a;li treba nesto ispuniti da bi bilo gde otisao,pored one najvaznije stvari a to je u glavi resiti dilemu ostalo samo dolazi.
I gle sada,ja koji znam odlicno IT,ucim da budem MS,em strucno osposobljen za rad sa decom sa smetnjama u razvoju I sve se to trazi napolje bar je tako na nekim listama..ali ne ja odo za MS.

Razlog jednostavan,svaka iole ozbiljna I normalna zemlja razmislja o svojim kako narastajima tako I starima..jer svi ce mo mi nekad biti stari ako da …zdravlje.Znaci tu ce posla uvek biti..
Zasto,pa zato sto trenutno imam strah da nikad necu savladati neki starni jezik dobro da bi mogao biti nastavnik kao sto sam u Srbiji,ujedno ne znam kvalitativno engleski a do ovog saznanja Vas dovede ucenje Madjarskog jezika,za koji go kod pricao da je lak ili tezak prostim recima zajeban je,I onda mislis d ace svi biti takvi a valjda nisu.

Znaci idemo na prekvalifikaciju ucimo I moram reci das am solidan,a ako ja gresim glavni fazon kod ove veoma humane profesije jeste ispostuj procedure iti si pobedio,ako neki pacijent premine nisi ti kriv pokusao si da mu pomognes,a uvek iza sebe imas ove kod nas vazne face DR.

Нема коментара:

Постави коментар